Gå en kurs på Gävle BK

Genom att skapa en god kontakt och förståelse för din hund kan du få en relation med människans bästa vän som är unik! Vi har kurser för alla hundar och hundägare: för dig som vill ha hunden som kamrat och följeslagare och för dig som vill utöva någon av de många hundsporter som finns.

Namnlös.pngbäst

Gävle BK erbjuder en mängd olika kurser

• Valp
  • Allmänlydnad
  • Tävlingslydnad
  • Bruks
  • Agility
  • Rallylydnad
  • Specialsök/Nosework
  • etc.

Kursutbudet ser olika ut varje termin utifrån efterfrågan och tillgången till instruktörer. Här kan du se vilka aktuella kurser vi har just nu. Läs mer om hur du anmäler dig under fliken kursanmälan.

Allmän information

Klubbens instruktörer är utbildade av Svenska Brukshundsklubben (SBK) och vidareutbildas kontinuerligt.

Kurser har företräde på appellplanerna.

Tänk på att kurserna till stor del hålls utomhus så det är viktigt att man klär sig ordentligt efter väder och vind. En blöt och kall förare är inte roligt, varken för hunden eller föraren. Ta alltid med extra godis, en rolig leksak och vanligt koppel till hunden. Varmt väder och mycket godis kan göra hunden törstig. Möjlighet till vatten finns bakom klubbstugan, men ta gärna med en egen skål till din hund.

För att gå någon av våra kurser krävs medlemskap i Gävle BK. Mer om hur du blir medlem i vår klubb kan du läsa här.

Alla är välkomna hos oss – stora som små och oavsett ras/ blandras!