Warning: The magic method Visual_Form_Builder::__wakeup() must have public visibility in /customers/5/5/5/gavlebk.se/httpd.www/wp-content/plugins/visual-form-builder/visual-form-builder.php on line 68 Warning: The magic method Visual_Form_Builder_Form_Display::__wakeup() must have public visibility in /customers/5/5/5/gavlebk.se/httpd.www/wp-content/plugins/visual-form-builder/public/class-form-display.php on line 35 Bli medlem – GÄVLE BRUKSHUNDKLUBB

Som medlem i Gävle Brukshundsklubb får du tillgång till alla våra kurser och utbildningar samt marker att träna på.

Då får även vara med på alla våra övriga aktiviteter som träningskvällar, klubbmästerskap, delta i olika utbildningar och liknande.

När du är med i Gävle BK blir du automatiskt medlem i Svenska Brukshundsklubben (SBK) och får på så sätt ännu mer förmåner.

• Du är försäkrad under kurstiden
  • Du får SBK:s intressanta tidning Brukshunden som kommer ut med 6 nummer/år
  • Du kan delta i tävlingar och prov som anordnas av SBK och mycket annat
  • Du får 10 procent rabatt på hundförsäkringar

Fler förmåner kan du läsa om på SBK:s hemsida.

Betalning av medlemsskap sker direkt till Svenska brukshundsklubben. När du är medlem kommer du att få ett mejl till den e-postadress du har registrerad i SBK:s medlemssystem när det är dags att förnya medlemsskapet. Mer information finns på sidan Betalning av medlemsavgifthttps://brukshundklubben.se/om-oss/medlem/betalning-av-medlemsavgift/

Ordinarie medlemskap – helbetalande

Ordinarie medlemsskap kostar 650 kr/år.

Ordinarie medlem betalar förbundsavgift på 400 kr och lokal avgift på 250 kr.

Klicka HÄR för att bli helbetalande medlem.

Delbetalande medlem

Delbetalande medlem kostar 250 kr/år.

Om du är medlem i en annan brukshundklubb, eller medlem i rasklubb för vilken SBK har avelsansvaret för, kan du bli delbetalande medlem. Då betalar du enbart den lokala avgiften på 250 kr/år.

Kom ihåg att du måste vara fullbetalande i annan brukshundsklubb eller rasklubb för vilken SBK har avelsansvaret.

Klicka HÄR för att bli delbetalande medlem.

Familjemedlemskap

Familjemedlem kostar 250 kr/år

Familjemedlem betalar endast lokal avgift på 250 kr/år. Förutsättningen är att någon i din familj, skriven på samma adress, redan är ordinarie medlem och att du blir medlem i samma klubb eller klubbar.

I medlemskapet ingår inte tidningen Brukshunden. Den skickas bara till den ordinarie medlemmen.

För att bli medlem logga in på din medlemssida och välj “lägg till familjemedlem”.

Här hittar du din Medlemssida.

Utlandsmedlemskap

Utlandsmedlem kostar 780 kr/år.

Utlandsmedlem betalar förbundsavgift på 530 kr/år plus lokal avgift på 250 kr/år. Förbundsavgiften är lite högre på grund av högre administrativa kostnader.

För utlandsmedlemskap kontaktar du medlemsavdelningen på förbundskansliet medlem@brukshundlubben.se och betalar medlemsavgiften när du fått din avi från dem.

Ungdomsmedlemskap

Om du är mellan 6-25 år kan du bli medlem i Sveriges Hundungdom och välja Gävle BK som din hemma klubb.

Klicka HÄR för att bli ungdomsmedlem.

Information medlemskap

Du kan läsa mer om hur du blir medlem och betalar medlemsavgift på Brukshundklubbens hemsida.